Good Guys Solutions
Laden

Een slimme SEO strategie, wat is dat?

SEO is voor veel ondernemers iets wat moeilijk te begrijpen is. Vaak komen ondernemers daarom ook bij marketingagencies aan met de wens "Ik wil bovenaan staan in Google."

En zo werkt het (helaas) niet!

SEO is een voortdurend veranderende manier van online marketing die steeds moeilijker wordt omdat de algoritmes slimmer worden.

Daarbij komt, op welke woordencombinatie of zin wil je als eerste gevonden worden op Google?
Daarmee komen we bij ons eerste punt:

Op welke zoekwoorden wil je gevonden worden?

We begrijpen heel goed dat als jij kleding verkoopt, je op de eerste pagina wilt staan met de zoekwoorden “kleding heren” of “vrouwenkleding.”

Wie niet? Maar erg realistisch is dit helaas niet.

Wat slimme marketeers (en ook jij) wel kunnen doen, is proberen hoog te ranken in longtail keywords.
Longtail keywords zijn trefwoordzinnen van 3 of meer woorden waar minder concurrentie op is.

Zo wordt “kleding heren” bijvoorbeeld “kleding heren groen vest” en zal je merken dat je vaker wordt gevonden via Google.

Zo makkelijk als het hier geschetst wordt is het natuurlijk niet.
Hier gaat uitgebreid keywordonderzoek aan vooraf wat soms wel dagen kan duren.

Zelf kun je bekijken wat de keywords zijn op UberSuggest.

 

Toch raden we aan om een specialist te raadplegen als je op pagina 1 wilt komen in Google. Tegenwoordig zijn zelfs de langste woorden erg competitief.

 

Een snelle, mobielvriendelijke website hebben

Eigenlijk is deze tip zo belangrijk dat die op nummer één had moeten staan.

Op de eerste pagina van Google staan alleen maar websites die snel zijn op zowel mobiel als desktop.

Een score van +80 in Pagespeed doet wonderen voor de indexatie van Google.

Je kan hier klikken om te kijken hoe snel jouw website is volgens Google op zowel mobiel als pc.
Daarnaast heeft Google nog een andere tool die veel mensen gek genoeg niet kennen. 
De tool heet Google Test My Website en je kan hem vinden door hier te klikken.

Wij zijn in ieder geval een grote fan van Test My Website, omdat die goede en overzichtelijke aanbevelingen doet en zelfs berekent hoeveel geld of bezoekers het je zal schelen als je site sneller is.

 

Mocht je een hele trage website hebben, kunnen wij er vrijblijvend altijd even een kijkje naar nemen om te kijken wat precies het probleem is.

 

Kies content die bij jouw bedrijf past

Content marketing is één van de beste manieren om de vindbaarheid te verhogen en hoger te indexeren in Google.

Maar dan is het wel belangrijk dat je content kiest die bij jouw bedrijf past.

Er zijn erg veel opties op het gebied van content marketing, zo heb je:

    • Blogs
    • Video’s
    • Podcasts
    • Infographics
    • Social media
    • eBooks
    • Memes

Zo kunnen we nog wel even doorgaan. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Om een effectieve strategie te bepalen moet je jezelf afvragen: “Wat past het beste bij mijn bedrijf?”

Is je bedrijf erg formeel en gericht op B2B? Dan is misschien het publiceren van relevante onderzoeken voor je doelgroep een goede keuze.

Verkoop je producten voornamelijk aan jongeren? Dan lenen memes en social media zich hier perfect voor!

 

Kortom, voor elk bedrijf is er wel een mogelijkheid als het gaat om content marketing.

We moeten wel benadrukken dat SEO een langetermijnstrategie is, die zeker niet zomaar resultaten brengt. Gemiddeld is SEO pas winstgevend na 18 maanden!

Dus je moet wel bereid zijn deze content te blijven maken, óók als het ontmoedigend is als er (bijna) niemand naar kijkt.

Toch is het een erg belangrijk marketinginstrument voor je bedrijf en potentieel zelfs winstgevender dan adverteren!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Voor de beste tips & tricks op het gebied van  online marketing, business & websites.

No Comments

Leave A Comment

VIEW
CLOSE
Chat openen
Heb je een vraag? App ons!